Natalia Sarosiak

Założycielka pracowni Dużo Dobra, Oligofrenopedagog, Terapeutka ręki, Terapeutka Integracji Sensorycznej. Ukończyłam studia magisterskie na kierunku Pedagogika Opiekuńczo-Wychowawcza z Socjoterapią, studia podyplomowe na kierunkach : Oligofrenopedagogika, Przygotowanie Pedagogiczne, Logopedia Ogólna i Kliniczna, Neurologopedia oraz kursy: Diagnoza i Terapia Procesów Integracji Sensorycznej I i II stopnia, Terapia Ręki I i II stopnia, Trener Umiejętności Społecznych, Original Play I stopnia oraz kursy z zakresu edukacji leśnej, outdoorowej i bajkoterapi. Jestem pedagogiem z zamiłowania. Kocham pracę z dziećmi i niezmiennie fascynuje mnie ich ciekawość świata i otwartość. Lubię obserwować dzieci z boku, patrzeć jak pozwala im się odkrywać świat. Uwielbiam uczyć dzieci poprzez zabawę i doświadczanie. Jestem fanką edukacji na świeżym powietrzu i obcowania z przyrodą. Staram się czerpać z pedagogiki Marii Montessori, Reggio Emilia, Rodzicielstwa Bliskości i Porozumienia Bez Przemocy. Wierzę w ogromny potencjał dziecięcej ciekawości. Pozwalam dzieciom być dziećmi.

Alina Dąbrowska

Nazywam się Alina Dąbrowska, jestem neurologopedą, terapeutą karmienia, terapeutą miofunkcjonalnym, pedagogiem specjalnym. Ukończyłam pięcioletnie studia na kierunku pedagogika specjalna, specjalność: logopedia w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. W 2016 r. ukończyłam trzysemestralne studia podyplomowe na kierunku neurologopedia na Uniwersytecie SWPS w Warszawie. Odbyłam półroczną praktykę w Międzynarodowym Centrum Słuchu i Mowy w Kajetanach. Od 15 lat roku prowadzę diagnozę i terapię logopedyczną w placówkach oświatowych, poradniach i przychodniach, gdzie spotykam się z różnorodnymi formami zaburzeń w rozwoju mowy i komunikacji. Ostatnio moje zainteresowania zawodowe krążą wokół tematu pracy manualnej z pacjentem w obszarze ustno-twarzowym, z pacjentem ortodontycznym (terapia miofunkcjonalna), pracy z noworodkami i niemowlętami (z trudnościami w karmieniu, rozszerzaniu diety, wybiórczością pokarmową). Bliska jest mi filozofia holistycznego spojrzenia na trudności pacjenta, komunikacji NVC (Porozumienie bez przemocy wg Marshalla Rosenberga) oraz Rodzicielstwa Bliskości. Korzystam z tych nurtów w czasie terapii neurologopedycznej i komunikacji z drugim człowiekiem, tym małym i tym dużym. Uczestniczyłam w następujących kursach, szkoleniach: -Stymulacja traktu ustno-twarzowego -Plastrowanie statyczne i dynamiczne w logopedii - kinesiotaping medyczny - Integracja sensoryczna w logopedii -Metoda werbo-tonalna - Symultaniczno – Sekwencyjna Nauka Czytania - Jak pomóc dziecku z afazją wczesnodziecięcą - Zrozumieć autyzm w ujęciu HANDLE- I stopień - kurs Kinezjologii Edukacyjnej Paula Dennisona (I, II st.) - konferencja ,,Wczesna interwencja logopedyczna’’ -Praca z dziećmi o specjalnych potrzebach duchu Rodzicielstwa Bliskości Prywatnie jestem mamą dwójki wysoko wrażliwych dzieci, wielką fanką kawy, książek biograficznych i psychologicznych. Interesują mnie tematy związane z wpływem emocji na nasze ciało, traumy - ich wpływ na funkcjonowanie człowieka oraz naturalne metody wspierające zdrowie. Od kilku miesięcy intensywnie zgłębiam tajniki aromaterapii i jej wpływu na funkcjonowanie człowieka, szczególnie w aspekcie emocjonalnym.

Magdalena Ułanowicz

Ukończyłam studia psychologiczne ze specjalnością psychologia kliniczna oraz studia na kierunku praca socjalna w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Od wielu lat udzielam poradnictwa i wsparcia osobom znajdującym się w kryzysie psychicznym i ich bliskim oraz pracuję z osobami doświadczającymi trudnych sytuacji życiowych wynikających z różnych uwarunkowań. Podczas pracy z nimi pomocą i wsparciem wielokrotnie obejmowałam również dzieci. Swoje doświadczenie zdobywałam w warszawskich placówkach pracując w Ośrodku Pomocy Społecznej w Zespole ds. Rodziny, prowadząc grupę wsparcia dla rodzin osób w  kryzysie psychicznym, odbywając staże i wolontariaty min. na Klinicznym Oddziale Psychiatrycznym w Szpitalu Wolskim, na Oddziale Psychiatrycznym w Szpitalu Bielańskim, w Zespole Leczenia Środowiskowego, w Ośrodku Interwencji Kryzysowej, w placówce Towarzystwo Przyjaciół Dzieci. Zdobytą wiedzę i doświadczenie zawodowe staram się pogłębiać poprzez udział w  szkoleniach, kursach i konferencjach. Posiadam certyfikaty Trenera Treningu Umiejętności Społecznych dla dzieci i dorosłych oraz dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Moim drogowskazem w pracy z dziećmi i rodzicami są idee podejścia bliskościowego oraz Porozumienia bez Przemocy, przez które przemawia szacunek, zrozumienie oraz skupienie się na potrzebach dziecka. Jestem pasjonatką nurtu rodzicielstwa przez zabawę, uważam, że wiele rodzicielskich kryzysów można opanować właśnie dzięki zabawie i wyobraźni. Podczas udzielania wsparcia osobom dorosłym bliskie jest mi zastosowanie podejścia skoncentrowanego na rozwiązaniach – umiejętności w tym zakresie zdobyłam kończąc I oraz II stopień szkolenia TSR. W mojej pracy z klientem skupiam się na jego pozytywach i zasobach, które mają doprowadzić go do przezwyciężenia trudności i osiągnięcia wyznaczonego celu. Wierzę, że każdy z nas ma do odkrycia potencjał, za sprawą którego może dokonywać pożądanych zmian oraz budować nowe rozwiązania. Prywatnie jestem mamą czterolatki, dla której z pasją tworzę pomoce dydaktyczne oraz wartościowe zabawy rozwijające i stymulujące rozwój zmysłów. Rodzicielstwo stało się dla mnie inspiracją do pracy z dziećmi oraz wspierania rodziców w budowaniu relacji z dziećmi.

Małgorzata Batory-Dominiak

Ciepła, uśmiechnięta, cierpliwa, a do tego uwielbiana przez dzieci. Pedagog specjalny, specjalność: pedagogika terapeutyczna, pedagogika wczesnoszkolna, Terapeuta integracji sensorycznej, Terapeuta INPP, Provider – Terapeuta Integracji Bilateralnej, Terapeuta Ręki. Swoje umiejętności Małgosia zdobywała uczestnicząc w wielu kursach i szkoleniach : • Szkolenie II-go stopnia w zakresie terapii Integracji Sensorycznej; Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej, Certyfikat, Warszawa 2009 • Szkolenie I-go stopnia w zakresie terapii Integracji Sensorycznej; Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej, Warszawa 2009 • Dieta sensoryczna – optymalne wsparcie terapii u osób z zaburzeniami neurorozwojowymi; Tracy Murnan Stackhouse, MA, OTR, Julia Wilbarger, Ph.D., OTR/L, Warszawa 2017 • Dieta sensoryczna – najnowszy model masażu Wilbarger; Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej, Warszawa 2013 • Małe dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej; Elementarne zasady obserwacji i terapii; aCentrum Ośrodek Edukacyjno – Rehabilitacyjny, Warszawa 2011 • Wczesna interwencja. Elementy diagnozy i terapii dziecka w wieku 0-12 miesięcy z zaburzonym rozwojem psychoruchowym; Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej, Warszawa 2011 • Neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej - ujęcie interdyscyplinarne Sympozjum zorganizowane przez Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej, Warszawa 2010 • Dysfunkcje integracji sensorycznej w autyźmie; Zbigniew Przyrowski, Warszawa 2010 • Dysfunkcje integracji sensorycznej u dzieci z ADHD; Zbigniew Przyrowski, Warszawa 2010 • Diagnoza procesów Integracji Sensorycznej. Szkolenie online. Fundacja na Rzecz Rodzin Dzieci z Autyzmem i Innymi Dysfunkcjami OKNO, Warszawa 2020 • Terapeuta INPP The Institute For NeuroPhysiological Psychology (Instytut Psychologii Neurofizjologicznej INPP Polska); uprawnienia do przeprowadzania diagnozy neurorozwojowej, oraz planowania terapii; Warszawa 2019 • Provider - Terapeuta Integracji Bilateralnej – program indywidualny, Centrum Wspomagania Rozwoju Dobry Start Katarzyna Rychetsky; Szczecin 2019 • Szkoła Terapii Ręki I Edycja 2014; uprawnienia Terapeuty ręki© w pracy pedagogicznej z dzieckiem w ramach programu Szkoła Terapii Ręki© • Terapia ręki; aCentrum - EdukacyjnoRehabilitacyjne Centrum Wspierania Rozwoju, Warszawa 2010 • Trudności w pisaniu. Diagnoza i terapia ręki Zbigniew Przyrowski, Warszawa 2010 • Kurs podstawowy stopnia I w zakresie Ruchu Rozwijającego bazującego na metodzie Weroniki Sherborne uprawniający do samodzielnego prowadzenia zajęć. Integracyjne Centrum Treningowe, Małgorzata Mroziak, Warszawa 2013 • Dziecko wiotkie - praca z dzieckiem z zaburzeniami posturalnego napięcia mięśniowego Centrum Edukacji, Diagnozy i Terapii Psychologiczno - Pedagogicznej, Renata Borowiecka, Warszawa 2009 • Kurs I-go stopnia „Teoria i praktyka EEGBiofeedback w neuropsychoterapii” uprawniający do prowadzenia terapii EEGBiofeedback EEG Instytut Biofeedback, Warszawa 2009 • Kurs pedagogiki Marii Montessori; Niepubliczna Placówka Doskonalenia Nauczycieli w Koszarawie-Bystrej oraz Stowarzyszenie Przyjaciół Montessori, Warszawa 2009 • Podstawy Dogoterapii - wykłady i warsztaty prowadzone przez specjalistów dogoterapii Polskiego Związku Dogoterapii, pedagogów, oligofrenopedagogów i logopedów pracujących w dogoterapii, szkoleniowców psów Polskiego Związku Kynologicznego Fundacja Pies dla Stasia, Warszawa 2007 • Kurs Opieki Paliatywnej „I ty możesz pomóc”, obejmujący zakres opieki lekarskiej, pielęgniarskiej, psychologicznej i duchowej; Ośrodek Hospicjum Domowe w Warszawie, 2005

Oktawia Majewska

Doświadczenie naukowo-edukacyjne zdobywałam w różnorodnych miejscach: w laboratoriach chemicznych, w Centrum Nauki Kopernik, w przedszkolu i szkole, czy organizując zajęcia z dziedziny szeroko pojętego science dla dzieci i młodzieży. Rozszerzając swoje kompetencje dydaktyczne, jestem słuchaczem nauczania chemii, przyrody, geografii i biologii. I pewnie na tym się nie skończy:) W swojej pracy bazuję na ciekawości poznawczej dzieci. Korzystam z dostępnych odkryć neurobiologii, aby proces uczenia się był efektywny. Na zajęciach będziemy zadawać sobie pytania, odkrywać, działać samodzielnie bądź w grupach, dzielić się wiedzą i doświadczeniami. Dla mnie świat jest piękny jako całość. Również nauka o nim jest fascynująca gdy możemy go badać z różnych perspektyw, nie ograniczając się do chemii, biologii czy fizyki. Dlatego preferuję interdyscyplinarność w odkrywaniu tajemnic wszechświata. Wszystko to ma sens tylko przy zachowaniu dobrych wzajemnych relacji. Bez dobrostanu mentora i odkrywców mózgi zamykają się na nowe doświadczenia.